
Ovako bi, u najkraćim crtama, mogla da izgleda tura "Putevima Radovana Karadžića", koju bi, ukoliko turisti pokažu interesovanje, moglada organizuje beogradska agencija "Vekol".
"Ono što turisti traže treba im i omogućiti, naravno, ukoliko se uklopi u istorijsko-kulturni aspekt i ne politizuje", kaže Tanja Bogdanov iz agencije.
"Turistima je, recimo, zanimljiv Tito, i kada se pravi ta tura ne promoviše se njegova politika, već se dočarava vreme u kojem je živeo. To su tematski obrađeni programi "krojeni" po meri turiste. Na primer, Titova tura se radi veoma ozbiljno: glumac Marko Stojanović se preruši u Tita, pripreme se vina koja je pio i jela koja je jeo, ide se "Plavim vozom" do Užica i sve liči na filmsku priču", objašnjava Bogdanov.
Programi po meri turista rađeni su i ranije. Osim pomenute ture "Tito", tu je i tura "Milošević" (mesta na kojima je živeo i radio Slobodan Milošević jedina su stvar koja zanima kineske turiste), ali organizuju se i izleti na temu posmatranja ptica, putevima Nikole Tesle, četnika...
Tanja Bogdanov napominje da se vodiči za takve specijalne programe posebno pripremaju, a politika je isključena. Ovakvi "krojeni" programi čak nisu ni skuplji od klasičnih tura, a njihova osnova je dobra ideja.
Recimo, čitava tura "Putevima Radovana Karadžića" ne bi sadržala plaćanje nijedne ulaznice, a praktično jedini trošak bile bi karte za GSP.
(MONDO/Na slici: Luda kuća, foto: "Blic")
Нема коментара:
Постави коментар