U domu porodice Berdon: Mama, ovde je poginuo Toše

Rekla mi je: "Mama, eno je Tošetova ploča!" Nije ni slutila šta će se nama uskoro dogoditi - priča Jelenina majka

MUK i tišinu u domu Berdonovih jedino prekidaju jecaji majke Nadice, koja u šoku prepričava poslednje trenutke provedene sa svojom ćerkom Jelenom (16), stradalom u autobusu buktinji na autoputu Zagreb - Beograd.
- Šta ću ja sada da radim? Ne mogu da vam objasnim da se sve odigralo u roku od deset sekundi. Mislila sam da je iza mene. To je bilo gore od horor filmova, nisam videla bukvalno ništa. Pokušavala sam da izađem po nekom osećaju. Bila sam ubeđena da je moje dete iza mene i da me prati. Sedeli smo napred, ali prednja vrata nisu mogla da se otvore. Hteli smo da izađemo na vozačeva vrata, ali on nam je rekao da idemo pozadi - objašnjavala je agoniju kroz koju je prošla Nadica Berdon, a svakog trenutka kada bi pomenula svoju ćerku, suze bi joj navirale na oči.
- Krenule smo pozadi i Jelena mi je pokazivala da počinje da se guši, ja sam u jednom trenutku propala kroz pod autobusa, ali moje ćerke više nigde nije bilo! Tog trenutka krenuo je niz eksplozija i buktinja iz poda vozila, nisam mogla da je spasem! Ona se verovatno onesvestila od dima, a potom je zahvatila vatra - jecajući i usporeno od sedativa objašnjava nesrećna majka. Razgledajući slike sa mature svoje mezimice, kroz suze nastavlja i kaže da su u Splitu proveli divnih dvadeset pet dana. - Bili smo u kući koju imamo u Splitu u mestu Pirovac. Bilo nam je lepo. Moj sin je takođe bio sa nama, ali se vratio u Beograd nedelju dana ranije. Samo Bog je pomogao što je otišao ranije, mogao je i on da nastrada. Kada smo putovali za Split Jelena mi je pokazala mesto gde je poginuo Toše Proeski, nedaleko od mesta gde je i moja ćerka izgubila život. Rekla mi je: "Mama, eno je Tošetova ploča!" Nije ni slutila šta će se nama uskoro dogoditi - brišući suze priča neutešna majka, i dodaje da je Jelena bila učenik drugog razreda Šeste beogradske gimnazije, odličan đak, a bavila se i folklorom.
Svesna da joj ništa ne može vratiti dete, Nadica dodaje da će tek kada dobije svu dokumentaciju o nesreći videti da li će tužiti "Lastu" za nesreću.
Mirjana Gasic, Gazeta

Pogledajte i:
Igor Jankovic, vozac izgorelog autobusa u Hrvatskoj -Nisam znao da gore
Vozač kriv, a ne guma
Vozač autobusa do daljnjeg će biti zadržan na Odeljenju hirurgije novogradiške Opšte bolnice. Iako su mu zbog opekotina obe ruke povređene, u bolnici nije zadržan zbog povreda, nego na zahtev pravosuđa. Kako saznajemo od istražnog sudije Stjepana Franića, protiv vozača će biti podignuta krivična prijava, jer je nakon uviđaja utvrđeno da je uzrok nesreće to što je vozio zaustavnom trakom, suviše blizu bankine. Pucanje gume, smatra istražni sudija, nije uzrok nesreće, nego posledica udara autobusa u ogradu. Državni tužilac krivičnu prijavu može da uputi hrvatskom pravosuđu, koji bi u tom slučaju vodio postupak, ili da predmet ustupi Republici Srbiji, čiji je državljanin vozač autobusa.

Izgorela pokušavajući da spase putnike
Lekarka Viktorija Vujčević (68) teže je povređena i nalazi se u kritičnom stanju. Ona je do poslednjeg trenutka pokušavala da iz autobusa spase Miroslava Veljkovića i Jelenu Berdon, pa je zato iz plamena izašla poslednja. Konzul Srbije u Zagrebu Davor Trkuljaizjavio je da, prema rečima lekara, život Vujčevićeve "ugrožavaju teške opekotine respiratornog trakta i inhalatorne povrede, a uz to ima i 35 odsto spoljašnjih opekotina od dva do tri stepena.
Povređene putnice "Lastinog" autobusa Jasmina Šuput (38) i Radojka Stevančević (47), koje su bile smeštene na Odeljenju intenzivne nege, juče su otpuštene iz bolnice. (Gazeta)

Нема коментара: